HÖGER ELLER VÄNSTER

0kommentarer


Sitter på psykiatri lektion nu men är klar med min uppgift så har gogglat lite om man ska ha klocka & förlovsningsring på höger eller vänster armen. Jag själv tycker att det inte spelar någon roll om man har klockan på vänster eller höger, jag tycker att det är mer som en vanesak. själv har jag min klocka alltid på höger arm. Men genom min googlade kom jag fram till snabbt att klockan ska sitta på vänster arm, EGENTLIGEN...men förr i tiden var det mer viktigt, idag får man göra lite som man själv vill. Såg också någonstans att kungliga klockor tickar även åt höger. 

Förlovningsringar då? I Sverige ska man ha förlovningsringar/vigselring på vänster hand. Men runt om i världen är det vanligare att man ringen på den vänstra fingret. I vissa länder har man förlovningsring på vänster hand och när man sedan gifter sig flyttar man över de till höger hand. Men sen får man ju bestämma alldeles själv hur man vill ha det (iafall i sverige o.O). Det är många som bestämmer sig för att ha förlovningsringen på höger hand bara för att vara lite annorlunda men jag själv vill ha min ring på vänster hand, så att alla omkring ser att jag är förlovad hihi! 
 

Kommentera

Publiceras ej